צוות המרכז

 יעל כהן – מייסדת השיטה

 

למדתי לתואר ראשון בחינוך ותיאטרון, והמשכתי ללימודי תעודה בטיפול בתנועה ומוסיקה . מאז שנת 1989 מטפלת בילדים ובוגרים אוטיסטים. בהתחלה כמטפלת בתנועה, אח"כ כמטפלת אינטגרטיבית.  משנת 1996  עוסקת  בטיפול והנחיית שילוב יחידני במסגרת גנים וביה"ס ,והנחיית צוותים טיפוליים, פדגוגיים והורים.

בשנת 2000 הכרתי את  גדי שטיינברג, אוטיסט לא מדבר. דרך הטיפול בו, גיליתי את היכולות החבויות אצל אוטיסטים לא מדברים. פיתחתי את שיטת העבודה "הבעה דרך הקלדה עם אוטיסטים". 

גיבשתי את שיטת הבעה דרך הקלדה לכדי קורס דו שנתי להכשרת אנשי מקצוע והחל משנה"ל תשע"ח, קורס ההכשרה לטיפול בשיטת הבעה בהקלדה עם אוטיסטים יתקיים במסגרת סמינר הקיבוצים. 

בשנים 2012-2017 ניהלתי את פרוייקט "הבית של עופר ויעל" בחוות המרחב הפתוח.

 

מספטמבר 2017, מנהלת את "מקום להבעה"- מרכז לקבוצות וטיפולים פרטניים לאוטיסטים לא מדברים. 

 

מנחה בבתי ספר לחינוך מיוחד  ובמרכזי תעסוקה לאוטיסטים .

 

ממשיכה לטפל בקליניקה פרטית ולהנחות הורים .

נעמה ברמן אמיר

 

למדתי פסיכולוגיה שיקומית בבר אילן, ופגשתי אוכלוסיות מגוונות, שהמשותף לכולן הוא הרצון להגשים חיים מלאים למרות ויחד עם המגבלה.

הגעתי לטיפול בילדים עם אוטיזם עוד בשירות לאומי, והוא שדחף אותי ללימודי הפסיכולוגיה. המשכתי לעבוד כתרפיסטית בגישת DIR, ובשנת 2009 פגשתי לראשונה את גדי שטיינברג ואת יעל כהן.

היכולות המדהימות שהפגין גדי למרות הקושי, והגישה הרגשית, המטפחת וגם המעשית מאד של יעל, שבו את לבי מיד. הפכתי למשלבת של גדי בשיטת יעל כהן בבית הספר ובאוניברסיטה במשך כ-4 שנים תחת הנחייתה של יעל.

משנת 2013 מטפלת בנערים וילדים נוספים בשיטת הבעה דרך הקלדה, וחברת צוות הנחיית הקבוצות ב"בית של עופר ויעל".

כיום בנוסף להנחיית הקבוצות והטיפול הפרטני בשיטת הבעה דרך הקלדה ב"מקום להבעה", אני מלווה תהליכי שילוב ומנחה הורים, צוותי חינוך ומטפלים.

WhatsApp Image 2021-10-16 at 15.14.53.jpeg

דנה אדיר

 

למדתי באוניברסיטת חיפה פסיכולוגיה ואנתרופולוגיה לתואר ראשון, ושימשתי כעוזרת מחקר ומתרגלת בחוג לאנתרופולוגיה.

 

לאחר מספר שנים של התמסרות לגידול ילדי בחינוך ביתי, למדתי הדרכת רכיבה טיפולית והתחלתי לעבוד ב'חוות המרחב הפתוח'. שם נחשפתי לראשונה לאוטיסטים לא ורבאליים בעלי יכולות חבויות, ולעבודתה הייחודית של יעל כהן.

 

העולם הפנימי והרגשי המגוון והעשיר של האוטיסטים הוא לעיתים סמוי מן העין. הדרך המיוחדת והרב ממדית בה ניתן לסייע בחשיפתו באמצעות 'הבעה דרך הקלדה', ובכך לסייע במציאת ערך ומשמעות, נראו לי אז וגם היום מרתקים וחשובים הן ברמה המקצועית והן ברמה האישית.

 

ב- 2013 הצטרפתי לפרויקט 'הבית של עופר ויעל', בתחום הדרכת הרכיבה וריכוז הפרויקט מצד החווה. בהמשך השתלבתי גם בתחום ההקלדה, ולמדתי בקורס ההכשרה למטפלים בהבעה בהקלדה של יעל כהן.

 

כיום אני בוגרת הקורס, מטפלת באופן פרטני בילדים ובנערים ומנחת קבוצות בשיטת ההבעה דרך הקלדה ב'מקום להבעה'.

WhatsApp Image 2021-10-15 at 17.34.40.jpeg

ניר ינאי

 

התחלתי את לימודיי בהנדסת כימיה וביוט'. בתום הלימודים, חיפשתי עבודה בתחום ובמקביל,  התחלתי לעבוד כמדריך במרכז לתשושי נפש. בעבודה עימם , נחשפתי לכוחה של האומנות ככלי טיפולי, והחלטתי לעשות הסבת מקצוע לתואר שני בתרפיה באומנות.


בתחילת לימודיי,  התחלתי לעבוד כסייע למתבגר אוטיסט שאינו  ורבאלי. עבודתי עימו נמשכה כ -11 שנים והיוותה תק' משמעותית ביותר בחיי.

למדתי שהאחר הנראה שונה ממני, למעשה מאוד דומה לי בחלומות, שאיפות וברצונות שלו, אך מתקשה בלבטא אותם.


תוך כדי עבודתי עימו, הכרתי את יעל כהן ואת שיטת הבעה בהקלדה. 


שיטה זו, מאפשרת ביטוי לאנשים אוטיסטים שקודם לכן, המשפחה שלהם וכלל החברה לא האמינו שיש להם רצון בתקשורת ובהדדיות.


כיום, הנני בוגר שיטת ההבעה בהקלדה של יעל כהן  ותרפיסט באומנות. עובד במקום להבעה ומטפל פרטני באנשים אוטיסטים מכל הגילאים. 

נעמה ברמן אמיר

 

למדתי פסיכולוגיה שיקומית בבר אילן, ופגשתי אוכלוסיות מגוונות, שהמשותף לכולן הוא הרצון להגשים חיים מלאים למרות ויחד עם המגבלה.

הגעתי לטיפול בילדים עם אוטיזם עוד בשירות לאומי, והוא שדחף אותי ללימודי הפסיכולוגיה. המשכתי לעבוד כתרפיסטית בגישת DIR, ובשנת 2009 פגשתי לראשונה את גדי שטיינברג ואת יעל כהן.

היכולות המדהימות שהפגין גדי למרות הקושי, והגישה הרגשית, המטפחת וגם המעשית מאד של יעל, שבו את לבי מיד. הפכתי למשלבת של גדי בשיטת יעל כהן בבית הספר ובאוניברסיטה במשך כ-4 שנים תחת הנחייתה של יעל.

משנת 2013 מטפלת בנערים וילדים נוספים בשיטת הבעה דרך הקלדה, וחברת צוות הנחיית הקבוצות ב"בית של עופר ויעל".

כיום בנוסף להנחיית הקבוצות והטיפול הפרטני בשיטת הבעה דרך הקלדה ב"מקום להבעה", אני מלווה תהליכי שילוב ומנחה הורים, צוותי חינוך ומטפלים.

אלון בינוביץ

 

אני מאמין שהתקשורת שלנו היא היכולת שלנו לפתח את עצמנו כבני אדם.  כשאדם מביע את עצמו יש לו את האפשרות להשפיע על החיים שלו.

אני נשוי  להדס (עוסקת בהילינג וחינוך אנתרופוסופי), אבא ליערי- אור. הכלבה שלי קאלי, שעובדת איתי כעוזרת בחלק מהטיפולים.

כמדריך לנוער בחווה בירושלים בהתנדבות הכרתי את  תחום הרכיבה הטיפולית. 
עברתי קורס רכיבה טיפולית בשנת 2013 במכון וינגייט. בזמן הסטאז' בחוות המרחב הפתוח בשנת 2015   הצטרפתי לצוות "הבית של יעל" בחווה, ועבדתי איתם עד 2017. 

בזמן העבודה בחווה, הכרתי את השיטה של יעל כהן הבעה באמצעות הקלדה, והוסמכתי למטפל בשיטה כשסיימתי את קורס המטפלים. מאז אני עובד בטיפולים פרטניים ובטיפולים קבוצתיים ב"מקום להבעה" בבית פוסטר, הרצליה. 


אני עוסק במגוון תחומים אשר אני משלב בטיפול למשל מוזיקה, נגרות ,גינון. 
במקביל לתחום הטיפולי אני מקים פרוייקטים קהילתיים כמו גן קואופרטיב - "גן הורים". 
ועוזר בחשיבה ותכנון פעילויות לנוער בבית חורון, ובתכנון של פעילויות קהילתיות ויזמות עם אוטיסטים. 
 

רוני נתיב

למדתי פסיכולוגיה וקולנוע באוניברסיטת תל אביב, וטיפול בתנועה בסמינר הקיבוצים.

בשנת 2003 התחלתי לעבוד עם ילדים אוטיסטים בתכניות התנהגותיות ביתיות (ABA), ובהמשך גם לימדתי את שיטת ABA במסגרת קורסים של "מרכז שי".

דרך אחד הנערים עימם עבדתי, נחשפתי לשיטת ההבעה בהקלדה של יעל כהן. ראיתי כיצד השיטה מאפשרת לו לחשוף אינטליגנציה ועולם פנימי שעד אז לא ידענו על קיומם, למרות שנים של טיפול ועבודה.

אני בוגרת המחזור הראשון של קורס ההכשרה למטפלים בהבעה בהקלדה של יעל כהן. במסגרת הלימודים התנסיתי בעבודה ב"בית של עופר ויעל" בחוות המרכז הפתוח וכן בפרויקט הכנסת שימוש בהקלדה בבית הספר לחינוך מיוחד "אופק" בהרצליה.

כיום אני חברת צוות "מקום להבעה" ומטפלת פרטנית בשיטת ההבעה דרך הקלדה בילדים ובוגרים עם אוטיזם.

רחלה תמונה לאתר.jpg

רחלה זנדבנק

אל ההבעה בהקלדה הגעתי דרך בני המאובחן על הרצף האוטיסטי.

בגיל 14 הוא החל לכתוב וכל עולמו ועולמינו, משפחתו וחבריו, השתנה מהקצה אל הקצה. כמטפלת וגם כאם לנער עם אוטיזם, נחשפתי לאפשרויות שההבעה בהקלדה פותחות בפני אנשים שהדיבור חסום (או כמעט חסום) בפניהם, וכן בפני כל הסובבים אותם. האפשרות לבטא עולם פנימי עשיר במחשבות וברגשות, והאפשרות ליצור דיאלוג משמעותי עם העולם שמסביב, פותחת אופק אינסופי.

במקור אני עורכת ספרותית. למדתי לתואר ראשון ושני בחוג לתיאטרון באוניברסיטת תל אביב ומאוחר יותר ב-school of visual arts בניו-יורק שם התמקדתי באיור בכלל ובספרות ילדים בפרט. מזה עשרים שנה אני עורכת ספרי ילדים ונוער. אחרי שהתחלתי לעבוד עם בני בהקלדה, למדתי את צורת העבודה הזו אצל יעל כהן, עשיתי סטאז' בחווה, "בבית של עופר ויעל", וכיום אני עובדת פרטני בהוד השרון ומדריכה קבוצה של צעירים במקום להבעה.

WhatsApp Image 2021-10-13 at 21.09.58.jpeg

יאיר אביב

מאז ומתמיד נמשכתי אל עולם הנפש. מה מתחולל שם, מה מיוחד בכל אחד ואיך אפשר להגיע לשם. החלטתי ללכת אל תחום הטיפול ולמדתי פסיכולוגיה וקרימינולוגיה באוניברסיטת אריאל.


בהכשרה המעשית בלימודי התנדבתי בחווה טיפולית שם נחשפתי לתחום הטיפול באמצעות בע"ח ובמקביל עבדתי בהוסטל לתשושי נפש. המשכתי ללימודי תעודה ברכיבה טיפולית של מכללת רופין והתחלתי לעבוד כמטפל בחווה טיפולית. 


במסגרת עבודתי כמטפל נגעתי במגוון אוכלוסיות. לחוות המרחב הפתוח הגעתי דרך מטופל המאובחן בשיתוק מוחין ואוטיזם ושם הצטרפתי לצוות הבית של יעל בחווה. לראשונה נחשפתי לשיטת ההבעה בהקלדה של יעל כהן. הוקסמתי מהשיטה ורותקתי לעולמם הפנימי והמדהים של האוטיסטים הלא מדברים.
 

המשכתי ללמוד ולהתנסות וכיום אני מטפל פרטני ומנחה מגוון קבוצות במקום להבעה, באמצעות יצירת תקשורת דרך המוסיקה, אומנויות חצר שונות ושיח באמצעות ההקלדה בשיטת יעל כהן  כמו כן, אני מרכז מגמת בע"ח בתחום כלבנות ורכיבה על סוסים לנוער במסגרת חינוך אלטרנטיבית

WhatsApp Image 2021-10-13 at 21.44.42 (1).jpeg

הדר עודד  

אני מלווה רגשית והתפתחותית, עוסקת בתחום הטיפול מזה 14 שנים, ומשלבת . בו שיטות שונות בהתאמה אישית למטופל/ת

 

 

במהלך השנים למדתי: נטרופתיה (רפואה טבעית) וטיפולי מגע שונים כמו שיאצו, עיסוי, רפלקסולוגיה בקולג' לרפואה משלימה ושיקום תנועה אורטופדי אצל טל זיו, בנוסף למדתי NLP ודמיון מודרך במכללת רטר.

 

 

לאוטיזם נחשפתי לראשונה שגדי אובחן (בן דודה שלי), אני זוכרת את פריצת הדרך שהחל לכתוב עם יעל. שנים לאחר מכן, נפלה בחלקי הזכות להעניק טיפולי רפלקסולוגיה לגדי, אני זוכרת את הקשר שנוצר בנינו בעקבות הטיפול. התרגשתי שהצלחתי לתקשר עם גדי, שם נפתח הרצון העז לגשר בין ההשכלה שרכשתי לעבודה עם אוטיסטים

 

 

דרך גדי נחשפתי ליעל ול "מקום להבעה", החיבור היה מיידי, נשבתי בקסמי המקום מיד, השפה, היחס לחברים הכל שיקף ותאם את ה"אני מאמין" שלי, אני לוקחת חלק בעולמם המרתק ולמדה יומיום עליהם ועל עצמי.

כחברת צוות ב"מקום להבעה", אני עובדת עם החברים ומשלבת את הכלים . שלמדתי על מנת לסייע להם בכל דרך.

WhatsApp Image 2021-10-14 at 17.05.49 (1).jpeg

אורנית אלישיב

נחשפתי להבעה בהקלדה דרך בני הבכור איתמר. שאובחן עם אוטיזם בגיל שנתיים ועד גיל עשר למד במסגרות לחינוך מיוחד והוגדר כבעל תפקוד בינוני נמוך. עם גילוי יכולות הביטוי ועולמו הפנימי של איתמר התחלנו במסע שהתחיל בחדרה של יעל כהן שטיפלה באיתמר בגיל תשע, המשיך עם שילובו בבית ספר דמוקרטי שילוב ששינה את חייו וחיינו במהלכו עשה איתמר בגרויות במספר מקצועות  ותפקד כתלמיד לכל דבר. המסע שלנו ממשיך עד היום. 

‌בעקבות דרכו של איתמר מצאתי גם אני את יעודי כמטפלת בהבעה באמצעות הקלדה. למדתי לימודי תיאטרון ומדעי הרוח באוניברסיטה העברית ולימודי צילום בבצלאל. אך עם לידתו של איתמר הוקדש רוב זמני לטיפול בו נחשפתי לשיטות מגוונות  ביניהן RDI, DIR, ABA ועוד  אבל דרך הבעה באמצעות הקלדה השפיעה על חייו בצורה העמוקה והדרמתית ביותר. השתלמתי בקורס מטפלים בהבעה באמצעות הקלדה בהדרכת יעל כהן וכיום אני מטפלת בקליניקה פרטית במודיעין בצעירים ובוגרים עם אוטיזם וחברת צוות מקום להבעה.